Blog przedsiębiorcy

Cztery obsesje wyjątkowego szefa. Opowieść o przywództwie – Patryk Lencioni

Książka “Cztery obsesje wyjątkowego szefa” opowiada o dwóch firmach – jedna z nich kładła nacisk w swojej działalności na zdrowie (a dodatkowo na mądrość), druga skupiała się w swojej działalności tylko na mądrości.. Patryk Lencioni, bazując na fikcyjnej historii, pokazuje nam, jak różnica w podejściu do zarządzania firmą (skupienie się na zdrowiu kontro skupienie się na mądrości) potrafi wpłynąć nie tylko na funkcjonowanie firmy, ale i na jej właściciela. Firmy, które odnoszą sukcesy, mają najczęściej […]

Dlaczego warto czytać książki biznesowe

Książki biznesowe to dla mnie sposób na znalezienie pomysłu, niekiedy jednego stwierdzenia, które pomoże w rozwoju mojej firmy lub firmy mojego Klienta. Jak przeczytałem niedawno w książce “Scalling up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?” nie odkryłem Ameryki – podobne podejście cechowało Marka Cubana, właściciela Dallas Maverics. Czytanie książek przez przedsiębiorców nie jest traktowane priorytetowo – może dlatego, że jak pisałem w jednym ze swoich wpisów, […]

Machina sprzedażowa – Justin Roff-Marsh

Jeżeli myślisz o pozycjonowaniu tylko jako o zdobyciu pozycji w Google, to ten wpis nie jest dla Ciebie – pozycje raz są, raz ich nie ma, i choćbyś kombinował nie wiem jak to prędzej czy później konkurencja Ciebie wyprzedzi. Jeżeli jednak myślisz o pozycjonowaniu nie jako pozycjach, ale jako budowaniu wizerunku eksperta, ponieważ chcesz zacząć w końcu porządnie zarabiać i przestać myśleć o tym, jak związać przysłowiowy koniec z końcem, to zapraszam do przeczytania krótkiej […]

Od dobrego do wielkiego – Jim Collins

Czy dobra firma może stać się firmą wielką? Jak zmienić ją w przedsiębiorstwo, które nie tylko osiąga dobre rezultaty (raz czy dwa), ale potrafi utrzymać trend przez wiele lat? Czy jest to w ogóle możliwe? Bardzo rzadko zdarza się sytuacja, w której firma rośnie nie przez rok, czy dwa, ale przez lat kilkanaście. Niekiedy jednak taka sytuacja ma miejsce. Jim Collins wykonał ze swoim zespołem ogromną pracę, próbując znaleźć odpowiedź na pytanie co sprawiło, […]

Mit przedsiębiorczości – Michael E. Gerber

Książka Michael’a Gerbera to obowiązkowa pozycja dla każdego właściciela małej firmy, który pragnie przestać być pracownikiem w swojej firmie. W biznesie nie chodzi o to, aby kierować się wzniosłymi ideami, ale codziennie, na każdym etapie prowadzenia (i rozwoju!) swojej firmy potrafić (chcieć) zaglądać w każdy kąt firmy, aby dzięki temu ją rozwijać. Niestety, ale rzadko się tak dzieje. Nie każdy z nas chce/potrafi zbudować firmę, która będzie działać jak w szwajcarskim […]

Stworzona do sprzedaży. Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie – John Warrillow

Książka, która powinna być obowiązkową pozycją dla osób, które mają swoją firmę, jednak zależy od nich wszystko w niej, niekiedy każdy proces, a którzy czują, że coś im ucieka. Autor, na przykładzie fikcyjnego przedsiębiorcy pokazuje nam w jaki sposób tak ułożyć zarządzenie firmą, aby móc cieszyć się pracą z klientami, a przy okazji znaleźć sens w prowadzeniu biznesu. Chcesz mieć firmę, czy być w niej pracownikiem? Spora część właścicieli […]

O czym będzie ten blog

Kiedy w 2010 roku założyłem bloga poświęconego pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych nie sądziłem, że w sierpniu 2020 będzie on liczył prawie 1400 pozycji. Był to czas, kiedy pozycjonowanie w dużym stopniu skupiało się na linkach, wokół których urosło dużo mitów, mocno uderzających w przedsiębiorców. Mój blog miał na celu przybliżyć tematykę SEO osobom nie związanym z branżą pozycjonerską, dlatego starałem się maksymalnie dopasować tak, aby osoby, które nie wiedzą […]