Stworzona do sprzedaży. Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie – John Warrillow | SEOProfi
Książki biznesowe
Stworzona do sprzedaży. ZBuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie - John Warrillow

Stworzona do sprzedaży. Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie – John Warrillow

Książka, która powinna być obowiązkową pozycją dla osób, które mają swoją firmę, jednak zależy od nich wszystko w niej, niekiedy każdy proces, a którzy czują, że coś im ucieka. Autor, na przykładzie fikcyjnego przedsiębiorcy pokazuje nam w jaki sposób tak ułożyć zarządzenie firmą, aby móc cieszyć się pracą z klientami, a przy okazji znaleźć sens w prowadzeniu biznesu.

Chcesz mieć firmę, czy być w niej pracownikiem?

Spora część właścicieli małych firm prędzej czy później dochodzi w rozwoju swoich biznesów do takiego punktu, w którym wszystko jest od nich zależne i bez ich pomocy nie da się załatwić wielu spraw. Doba staje się zbyt krótka, problemy pojawiają się jeden za drugim, pracownicy nie potrafią podejmować decyzji ponieważ nie zostali do tego przygotowani. Jeżeli dodamy do tego fakt, że w małych firmach to właściciel zajmuje się najczęściej pozyskiwaniem Klientów, a co za tym idzie oczekują oni aby to on nadzorował w pełni ich projekty to nic dziwnego, że w pewnym momencie sytuacja zaczyna się wymykać spod kontroli czasu jest coraz mniej, coraz częściej trzeba gasić przysłowiowe “pożary”.

Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO
Posiadanie firmy “dla firmy” jest dobre ale tylko przez pierwszy okres jej istnienia. Po pewnym czasie należy zacząć delegować pewne zadania, aby móc skupić swoją uwagę nie na codziennych “błahostkach”, ale na firmie jako całości – inaczej praca nie będzie się różniła od etatu.

Często obserwuję u swoich Klientów, jak władają wiele pracy i serca w to, co robią – ale z drugiej strony mają wielkie opory i obawy przed tym, aby oddelegować proste, powtarzalne zadania, jakie zajmują im nierzadko sporo czasu, aby moc skupić się bardziej na tym, co jest istotne z punktu widzenia firmy – jej rozwojem poprzez budowanie wizerunku marki jako eksperta w swojej branży. Takie osoby nie prowadzą już firmy z miłości, ale z obowiązku – co sprawia, że z każdym kolejnym miesiącem czują się coraz bardziej wypaleni – a konkurencja jest coraz bliżej.

Skup się na niszy, nie konkuruj od razu z liderem na rynku

Często oferujemy szeroki zakres usług (czy produktów w sklepach internetowych) uważając, że tak należy. Jest to jednak droga donikąd, ponieważ trudno jest być dobrym we wszystkim. Można tworzyć dobre strony, ale nie umieć prowadzić kampanii na Facebooku. Można robić dobre reklamy w Google Ads – ale źle pozycjonować. Aby wyjść z opisanego w poprzednim akapicie “kołowrotka” należy skupić swoją uwagę nie ma dostarczaniu klientów szerokiego zakresu usług, ale wybranie takiego obszaru, który pozwoli się nam pokazać jako specjalista.

Częstym błędem nowych biznesów jest też chęć konkurowania od razu z największym graczem w branży – zamiast wybrania na początku pewnej niszy na rynku, aby dzięki położeniu naciskowi na specjalizację móc wybić się na nim na pozycję lidera (dużą ilość inspiracji jak to osiągnąć oraz przydatnych wskazówek w ich wdrożeniu znajdziesz w “Systemie Partyzanckiej Promocji“). Przez ostatnie lata widziałem wiele takich biznesów – ich cechą charakterystyczną było to, że chęć do pracy właściciela była duża, ale przez bardzo krótki czas. Nie można dogonić lidera na rynku, który posiada duży zespół, pracując samodzielnie. Jest to niemożliwe – Internet dzisiaj wygląda inaczej niż parę lat temu; dzisiaj wybić się jest trudno, a przegonienie lidera wymaga dużych nakładów pracy (i środków).

Wdróż w firmie jasne procedury i standardy

Kolejnym, a w zasadzie równoległym krokiem, który należy podjąć aby zbudować dobrze funkcjonującą firmę,  jest ustalenie jasnych procedur oraz standardów pracy, dzięki którym procesy w naszej firmie staną się powtarzalne i wzrośnie jakość świadczonych usług (w tym miejscu zachęcam do zapoznania się z “Programem Rozwoju”, który pomógł już paru moim Klientom poukładać sobie firmę “pod siebie”). Krok ten pozwoli lepiej zarządzać Ci swoim czasem, dzięki czemu będziesz miał go więcej na rozwijanie firmy – a nie pracowanie w niej :).

Podsumowanie

Książka “Stworzona do sprzedaży” napisana jest bardzo przystępnym językiem, a osadzenie jej w realiach pracy typowego przedsiębiorcy, który nie ma na nic czasu i musi znosić kaprysy klientów aby związać przysłowiowy koniec z końcem sprawia, że czyta się ją przyjemnie, na bieżąco analizując swoją firmę i – zapisując w trakcie lektury notatki – podejmując odpowiednie działania naprawcze. Bohaterowi udaje się sprzedać firmę za ponad 5 milionów dolarów, zaczynając od rocznego dochodu brutto na poziomie niecałych 100.000 dolarów.

Jeżeli chcesz zobaczyć, co takiego należy zrobić, aby uwolnić się od codziennego kieratu bieżących, często mało ważnych spraw i odnieść prawdziwy sukces w biznesie, musisz po nią sięgnąć – zwłaszcza, jak prowadzisz jednoosobową/małą firmę i uważasz, że jesteś niezastąpioną osobą i wszystko musisz robić sam – bo pracownik na pewno coś “spieprzy”:)

Jesteś gotowy na zbudowanie firmy, która działa bez Ciebie?

Książka, dzięki której przestaniesz być pracownikiem we własnej firmie i stworzysz wartościową firmę, która będzie działać perfekcyjnie bez Ciebie.

KUP TERAZ >
Chcesz zwiększyć ilość Klientów pozyskiwanych z Google? Umówmy się na 15 minut bezpłatnych i niezobowiązkujących konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

Skomentuj

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH