O czym będzie ten blog | SEOProfi
Książki biznesowe
O moim blogu

O czym będzie ten blog

Kiedy w 2010 roku założyłem bloga poświęconego pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych nie sądziłem, że w sierpniu 2020 będzie on liczył prawie 1400 pozycji.

Był to czas, kiedy pozycjonowanie w dużym stopniu skupiało się na linkach, wokół których urosło dużo mitów, mocno uderzających w przedsiębiorców. Mój blog miał na celu przybliżyć tematykę SEO osobom nie związanym z branżą pozycjonerską, dlatego starałem się maksymalnie dopasować tak, aby osoby, które nie wiedzą co to są tagi kanoniczne czy anchory mogły zrozumieć te zagadnienia.

Z biegiem czasu Google wprowadzało coraz więcej zmian, które miały ukrócić “chodzenie na skróty” – kolejne aktualizacje algorytmu ukierunkowywały naszą uwagę coraz wyraźniej na jakość. Wpisów pojawiało się coraz mniej (nie można było poruszać non stop tych samych tematów, aby nie zanudzić czytelnika).

Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO
Zauważyłem jednak dosyć szybko, że szybkie zmiany zachodzące w Google nie były skorelowane ze zmianami w nastawieniu właścicieli firm. Nadal spora ich część oczekiwała efektów “na wczoraj”, a jednocześnie wykazuje małe zainteresowanie pracą nad swoją firmą (w tym marką). Pomyślałem, że to jest idealny moment na wdrożenie “czegoś nowego”.

Pomysł na nowy blog

Ponieważ lubię pisać (i dzielić się w ten sposób swoją wiedzą) uznałem, że nadszedł czas, aby pójść “do przodu” celem odróżnienia się jeszcze bardziej od typowych blogów SEO i  zacząć poruszać tematy związane z prowadzeniem firmy – postanowiłem założyć bloga, który będzie łączył moje doświadczenie związane z zarządzaniem firmą oraz kwestiami poruszającymi tematykę SEO, aby ułatwić (nie tylko moim Klientom) zrozumienie tego, że o sukcesie pozycjonowania nie decydują linki, ale całokształt pracy, jaką wykonujemy wokół własnej firmy.

Praca z przedsiębiorcami w ramach SEOProfi przybliżyła mi problemy i bolączki małych i średnich firm, które chcą się rozwijać, ale nierzadko nie mają na to nie tyle zasobów, chęci czy wiedzy. Właściciele wielu z nich decydując się na wybór firmy SEO patrzą nie na korzyści, jakie mogą odnieść w wyniku współpracy, ale na cenę, co prowadzi często do patologii, które opisywałem w dziale poświęconym branży SEO.

W pierwszej chwili tego rodzaju artykuły miały pojawiać się w nowej kategorii na obecnym blogu. Szybko jednak uznałem, że “zginą” w setkach wpisów poświęconych tematom z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron – natomiast zebranie ich w jednym miejscu pozwoli na ich lepsze wyodrębnienie.

Na początku na blogu będę przybliżał w nim książki, które warto przeczytać, jeżeli myślisz o swojej firmie przyszłościowo, a nie na zasadzie “aby była”. Będę starał się nawiązywać jednak w każdym wpisie będę do zagadnień z zakresu SEO, aby było to zgodne i zbieżne z moim podejściem do pozycjonowania, które jest dla mnie de facto niczym innym jak pozycjonowaniem marki. Mam nadzieję, że wyjdzie z tego ciekawa “mieszanka”.

Miłej lektury 🙂

Chcesz zwiększyć ilość Klientów pozyskiwanych z Google? Umówmy się na 15 minut bezpłatnych i niezobowiązkujących konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

Skomentuj

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH