Cokolwiek myślisz, pomyśl odwrotnie. Paul Arden – SEOProfi
Książki biznesowe
Cokolwiek myślisz, pomyśl odwrotnie. Paul Arden

Cokolwiek myślisz, pomyśl odwrotnie. Paul Arden

Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczSpecjalista SEO

Od dziecka wmawia się nam, że trzeba mieć same piątki. Że trzeba być poprawnym, bo “tak wypada”. Bo “co ludzie powiedzą”… Podobnie jest w biznesie. Tymczasem najlepszą gwarancją w życiu jest ryzyko, a nierozwaga często jest lepsza niż rozsądek.

Paul Arden, podobnie jak Simon Sinek w “Razem, czyli lepiej”, zamiast pisać długą, nudną książkę, postawił na przekaz bazujący na krótkim tekście (niekiedy jednym zdaniu) w połączeniu ze zdjęciami. 

Dzięki temu jego książkę dosłownie “połyka się na śniadanie”, zapisując sobie “gdzieś na boku” stwierdzenia, które nie tylko dają do myślenia, ale wręcz motywują do działania.

Przykłady?

Bardzo proszę.

Życie to ciągłe zmiany.

Gdyby nie to, to w skokach narciarskich nie byłoby stylu V, który niesie zawodnika dalej dzięki większej powierzchni, jaką tworzą narty oraz jego ciało. Dzisiaj to norma, ale czy wiesz, że zawodnicy, którzy go stosowali na początku dostawali od sędziów niższe noty za styl?

Bardzo często decyzje podejmujemy na podstawie otaczających nas faktów – sęk w tym, że inni robią to samo. Tymczasem znane osobowości, z którymi tak łatwo się porównujemy, nie bały się podejmować innych, nierzadko szokujących decyzji – podczas gdy pozostali woleli być “szarą osobowością w tłumie”.

Chcesz mieć firmę, czy FIRMĘ?

Jeżeli (mam nadzieję) wybrałeś drugą opcję to zastosuj się do zasad, jakie autor poruszył w książce, czyli m.in:

Najpierw działaj, potem udoskonalaj

Zamiast rozwijać non-stop produkt, jak najszybciej wprowadź jego wczesną wersję na rynek i zobaczy, jak go odbiorą potencjalni klienci.

Nadstaw policzek

Nie pytaj, co ktoś myśli o Twoim pomyśle. Zapytaj, co mu się w nim nie podoba.

Które pomysły są złe?

To kwestia gustu – bo ten sam pomysł jednym wyda się świetny, a innym nudny. Żeby się przekonać, czy pomysł jest dobry, musisz go zrealizować

Jak nazwać nowy produkt?

Krótko, łatwo do wymówienia, mając dodatkowo pewność, że nazwa nie kojarzy się z niczym innym.

Ludzie są jak owce

Podążają za przywódcą i to od niego zależy, dokąd pójdą.

Konkluzja

Świat jest takim, jakim to Ty go widzisz. Więc spójrz na niego inaczej, a Twoje życie się z pewnością zmieni.

Masz marzenie? To zacznij je w końcu realizować, chyba, że wolisz pozostać marzycielem.

Jak odnieść sukces w biznesie ?

Miej wizję i podejmuj nieszablonowe decyzje

Kup teraz >
Chcesz zwiększyć ilość Klientów pozyskiwanych z Google? Umówmy się na 15 minut bezpłatnych i niezobowiązkujących konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Google dla Webmasterów.

    Skomentuj

    START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH