Blog przedsiębiorcy

Liderzy. 30 inspirujących rozmów z największymi liderami wszechczasów. David M. Rubenstein

“Liderzy” jest świetną pozycją do porannej kawy lub wypoczynku na wakacjach. Ale to nie oznacza, że należy ją czytać będąc rozproszonym – warto naprawdę skupić się podczas lektury, ponieważ w wywiadach zawarta jest mądrość i doświadczenie osób, które czy to w biznesie, czy w wojskowości, czy w medycynie wywarły (i często nadal wywierają) duży wpływ na nasze życie. W każdym z wywiadów znajdziemy to “coś” – inspirację (do pracy czy wykorzystania w lepszy sposób swojego życia), Są pewne […]

Umysł Miliardera – 20 zasad bogactwa i sukcesu najbogatszych ludzi świata. Rafael Badziag

Nie każdy miliarder odziedziczył po rodzicach majątek. Spora część z nich doszła do tego statusu własną, ciężką pracą, kierując się w swoim życiu wartościami, nie bojąc się stawiać sobie ambitnych celów. Jeżeli uważasz, że Tobie się to nie uda, to dlaczego Beduin był w stanie to osiągnąć? Zbyt często mówimy za szybko “pass”, zamiast realizować marzenia. Zachęcam do lektury zwłaszcza te osoby, które uważają, że jak stawiamy sobie cele mamy […]

Siła pędu – Lech Kaniuk

Zabrać się do realizacji planu jest trudno. Wiele osób zmaga się z tym mocno, wielu nie udaje się swojego planu zrealizować. Jest wiele powodów, dla których tak się dzieje. Jeżeli jednak uda się nam tak, jak Lechowi Kaniukowi, przezwyciężyć ograniczenia, wtedy nasz biznes, niczym kula śniegowa, będzie toczył się coraz szybciej i nabierał coraz większego kształtu. Jak od zrywania kwiatków pod blokiem, sprzedawanych […]

Znani i bogaci o własnym biznesie. Jak zarobić i utrzymać pieniądze

Prowadząc firmę należy mieć otwarty umysł, aby z natłoku informacji, jakie serwuje nam otaczający nas świat, wyłowić czasami niepozorne informacje, które okażą się mieć duży wpływ na nasz biznes. Z tego też powodu warto wiedzieć, jak sobie w biznesie radzą znane nam z mediów osoby- czytając ich biografie lub wywiady. Zasada jeża Znasz tzw. “zasadę jeża”? Jim Collins przebadał w Stanach […]

Nieważne, jak dobry jesteś, ważne, jak dobry chcesz być. Paul Ardena

Żyjemy w świecie przeciętności, gdzie wybijanie się jest często postrzegane jako wada, a nie zaleta. A szkoda, ponieważ to tylko od nas zależy, czy możemy sięgać gwiazd, czy zatrzymać się na poziomie gruntu.. Tymczasem Twoja wizja tego, gdzie lub kim chciałbyś być, stanowi Twój największy atut. Nie mając przed sobą celu, trudno go osiągnąć. Jeżeli czegoś naprawdę mocno pragniemy, to tylko od nas zależy, czy ów cel uda się nam zrealizować. Nie można […]

Zasady zwycięzców. Tak spełniają się Twoje marzenia. Bodo Schäfer

Nie jest zawsze łatwo żyć zgodnie z przedstawionymi tutaj zasadami. Pamiętaj jednak, że sukces i spełnienie nie wywodzą się przede wszystkim ze szczęścia – a są w dużej mierze wynikiem tego, czym się kierujesz w swoim życiu. “Tego człowieka nazywamy leniwym, który mógłby uczynić coś wielkiego” Sokrates Coraz mnie uwagi zwracamy na zasady – mało kto je posiada, a jeszcze mniej osób się do nich stosuje. Nie wiem, czy wiesz, […]

Cokolwiek myślisz, pomyśl odwrotnie. Paul Arden

Od dziecka wmawia się nam, że trzeba mieć same piątki. Że trzeba być poprawnym, bo “tak wypada”. Bo “co ludzie powiedzą”… Podobnie jest w biznesie. Tymczasem najlepszą gwarancją w życiu jest ryzyko, a nierozwaga często jest lepsza niż rozsądek. Paul Arden, podobnie jak Simon Sinek w “Razem, czyli lepiej”, zamiast pisać długą, nudną książkę, postawił na przekaz bazujący na krótkim tekście (niekiedy jednym […]

Razem, czyli lepiej. Mała księga inspiracji. Simon Sinek

Praca nie ma być obowiązkiem, nudą. Praca ma sprawiać frajdę, a przychodzenie do niej nie być karą, ale przyjemnością. Wiele osób uważa, że jest to niemożliwe. Żyjemy w takich czasach, gdzie (jeszcze) kultywowany jest mit jednostki czy mit … nieomylnego szefa. Jeżeli jednak będziemy potrafili przezwyciężyć własne (i zewnętrzne ograniczenia), to nic nie będzie poza naszym zasięgiem. Książki biznesowe kojarzą się nam z nudą, z dużą ilością tekstu, napisanego […]

Zarobić milion idąc pod prąd. Jakub Bączek

Większość książek na rynku jest napisana przez zagranicznych autorów, z których spora część jest pochodzenia amerykańskiego. Czytając je mamy wrażenie, że opowiadają “amerykański sen”, a ich treść nie ma zastosowania w polskich realiach. Dla tych, którzy szukają książki dopasowanej do naszej “podwórkowej rzeczywistości”, jest pozycja autorstwa Jakuba Bączka. Książka, wydana w 2014 roku, bardzo różni się od innych jej podobnych, ponieważ napisana jest naprawdę prostym, w niektórych momentach […]

Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu. Patrick Lencioni

Jeżeli chcesz stworzyć firmę, w której panuje kultura oparta na pracy zespołowej, to musisz znaleźć ludzi, którzy będą posiadali trzy wspólne cechy – będą jednocześnie pokorni, głodni oraz mądrzy. Bez tego nie zbudujesz firmy, do której przychodzi się z przyjemnością, a praca daje satysfakcję, zamiast być przymusem. Patrick Lencioni tym razem przenosi nas do firmy, w którą wchodzi młoda osoba, mająca zreformować firmę swojego wuja w oparciu o  wartości związane […]

Odkryj się. Nowatorski model sprzedaży, który pozwoli ci zdobyć zaufanie i lojalność Klientów. Patrick Lencioni

Nie jest sztuką prowadzić firmę. Nie jest sztuką posiadać klientów, związanych z Tobą wieloletnimi umowami, z karami umownymi. Sztuką jest tak prowadzić biznes, aby Klient czuł, że to, co robisz dla niego, robisz z głębi serca – i w ten sposób zapewniać sobie jego lojalność. Znasz tę sytuację, w której Twoja firma działa na rynku od dawna, ale zawsze, jak wchodzisz w szranki z mniejszym znacznie od siebie konkurentem, to przegrywasz? Mało tego, […]

Siła subskrypcji. Jak zdobyć klientów i zbudować dochodowy biznes abonamentowy w dowolnej branży. John Warrillow

Dzisiaj coraz więcej biznesów przestawia się na model subskrypcyjny, co nie powinno specjalnie dziwić, ponieważ w takim modelu nie jest się uzależnionym od jednorazowych zleceń; łatwiej jest planować rozwój firmy, nie mówiąc o jej sprzedaży w przyszłości. Wbrew pozorom nie jest trudno wdrożyć go w życie – trzeba tylko dobrze zastanowić się nad tym, jaki cel chcemy osiągnąć. Subskrypcja to szansa Jest kilka powodów, dla których warto zdecydować się […]